Webkunner webdesign Breda

Een bedrijf runnen in 10 uur per week

Je wilt graag je eigen bedrijf runnen. Maar je voelt je ook overweldigend door alles wat je zou moeten doen. Maar je kunt het met wat tijd en doorzettingsvermogen! Ook jij kan in 10 uur per week je eigen bedrijf runnen, zolang je het maar met hart en ziel doet en je niet opgeeft.

Ik laat je zien welke 3 focuspunten er zijn om in 10 uur per week je bedrijf te runnen.
Laten we beginnen!

Drie focuspunten om je ​​bedrijf effectief te runnen

Er zijn 3 gebieden waarin je je bedrijf kunt laten groeien. Dit is een overzicht en daarna ga ik er wat dieper op in.

Vergroot je publiek
Werk er voordurend aan om meer publiek richting je bedrijf te krijgen. Als men niet van het bestaan van je bedrijf afweet, dan kan je er ook geen releatie mee opbouwen.

Bouw een relatie op
Je moet het vertrouwen van je publiek verdienen. Wees een autoriteit in jouw vakgebied. Zo geef je je publiek een goede reden om met jou in zee te willen gaan, ongeacht wat je aanbiedt.

Onderhoud
Elk bedrijf heeft onderhoudswerkzaamheden.Dit zijn dingen die je moet doen ookal zijn ze misschien saai. Maar misschien kan je dit uitbesteden.

Focuspunt 1: Vergroot je publiek – 4-6 uur per week

In dit gedeelte investeer je de meeste tijd. Je bedrijf kan immers niet overleven zonder publiek. Wees actief op sociale media, ga bloggen, plaats videos op YouTube, werk samen met andere bedrijven, enz. Je bedrijf werkt als een trechter. Je publiek moet gemiddeld 11 keer iets van je bedrijf gezien hebben voordat ze actie onderneemt!

Voorbeelden waarmee je je publiek kunt vergroten:

  • Schrijf blog artikelen
  • Plaats berichten op de populaire social medial kanalen
  • Deel artikelen van andere websites
  • Onderzoek wat de problemen van jou publiek zijn, en bedenk een oplossing
  • Maak video’s die je op YouTube kunt plaatsen en kunt delen op social media
  • Geef een webinar
  • Werk samen met andere bedrijven of invloedrijke personen

Focuspunt 2: Bouw een relatie op – 2 uur per week

Verkoop je fysieke producten? Of digitale producten of diensten? Je moet je publiek een reden geven om bij jou te willen kopen. Men zal niet naar je website komen en iets kopen of met je in zee willen gaan zonder vragen te stellen. Ze moeten jou en je bedrijf eerst vertrouwen.

Een effectieve manier om contact te houden met je publiek is middels een e-maillijst. Mensen die zich hebben ingeschreven voor het ontvangen een periodieke nieuwsbrief. Dat kan bijvoorbeeld via MailChimp, waarmee je nieuwsbrieven kunt versturen naar je inschrijvers. De leden op je lijst zullen eerder iets bij je kopen of met je willen samenwerken.

Focuspunt 3: Onderhoud – 2 uur per week

Onder onderhoud versta ik alles wat je moet doen om je bedrijf draaiende te houden. Dit kan zijn het opzetten van een systeem, het beantwoorden van e-mails, het inpakken van producten of het plannen van zaken. Hoe meer tijd je aan het onderhoud kwijt bent, hoe minder tijd je hebt om je publiek te vergroten en er een releatie mee op te bouwen. Zeker wanneer je een nieuw bedrijf start is het verstandig na te denken over alles wat je moet doen om de boel draaiende te houden.

Het zal een zegen zijn om systemen en oplossingen te bedenken die je onderhoud-taken zo effectief mogelijk maken.

Schakel hulp in

Misschien zie je geen manier om alle onderhoud taken zelf uit te voeren. Overweeg dan iemand aan te nemen die de taak of taken voor jou kan uitvoeren.

“Maar starters hebben toch helemaal geen geld voor dat soort dingen?”

Het kost wel een beetje geld, maar dat hoeft niet veel te zijn. Zo zijn er websites waar je een personal assistance kan inhuren. Dat hoeft maar voor 2 uur per week. Dat hoeft niet full-time.

Of misschien kan je iemand vinden die bereid is het gratis te doen. Bijvoorbeeld een student die werkervaring wilt opdoen tijdens de studie en een goede CV wilt opbouwen.

Jij kan dit!
Je bent vast creatief genoeg om zelf met mooie oplossingen te komen die betaalbaar zijn. Het verfijnen van alle onderhoud-taken kost tijd, dat wel, maar dat is normaal. Je loopt ook geheid tegen problemen aan, maar als je volhoud dan zie je de beloning: een bedrijf dat een stuk effectiever loopt. Je zal met minder moeite meer gaan groeien.

Succes!

Hulp nodig?

Ik heb je nu tips gegeven hoe je in minder uren per week je bedrijf kunt runnen.

Wil je graag een professionele webdesigner inschakelen om naar je huidige of nieuwe website te kijken, dan wil ik je graag helpen. Webkunner is mijn webdesign bedrijf en ik maak sinds 2008 fulltime betaalbare professionele websites voor starters en het MKB. Als je je eigen website wilt bespreken of een vrijblijvende offerte wilt aanvragen, dan hoor ik het graag.

Martijn Kuilema
Webkunner webdesign

Martijn Kuilema van Webkunner

Auteur: Martijn Kuilema

Eigenaar Webkunner
Ik ben Martijn Kuilema, de kracht achter Webkunner. Ik help je graag met een website of webshop die zowel effectief als aantrekkelijk is. Daarnaast geef ik je tips over webdesign en ondernemen. Samen zorgen we ervoor dat jouw online aanwezigheid opvalt en gewaardeerd wordt.
1
Jij
2
Opdracht
3
Bedrijf

Aanvraag voor website START